June 8, 2008

Een regeringsmaatregel


Het nieuwe Rijkswapen :

Officiële mededeling :
De Nederlandse Regering heeft vandaag medegedeeld, dat het Rijkswapen wordt vervangen door een condoom.
Dit, omdat het meer weergeeft waar de Nederlandse politiek voor staat.
Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en...
geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt!


Het is in het kort gezegd een aaneenschakeling van alle narigheid om je heen.
Het wordt de hoogste tijd om eens te gaan dwarsliggen in heel Europa en een week lang alle vervoer door de lucht, over de weg en over water volledig stil te leggen.
Het is toch te zot voor woorden dat de alsmaar hoger wordende brandstof prijzen moeten worden door berekend aan de clientele. Het bovenstaande artikeltje werd mij via e-mail aangestuurd hierdoor kon ik helaas de auteur niet achterhalen.

Mijn motto is dan ook leef het leven zolang het daar is, Bid voor minder ruzie, geef je laatste geld uit aan een stevige borrel en neuk of je leven er van afhangt.

De Old Sailor,

June 2, 2008

June 1, 2008

Als kosten hoger worden dan de baten..


Geachte Medebloggers,
U heeft wellicht gemerkt bij de benzine stations dat de prijzen zo stiekem aan steeds hoger worden en dat sommige mensen meer en meer moeite krijgen om de auto nog op de weg te houden.
Het treft in dit geval niet alleen de automobilist maar ook de vracht vervoerders en de grotere verbruikers zoals de scheep- en luchtvaart industrie.
De Maatschappij waarvoor ik werk moet hierdoor een van de schepen verkopen en de route opheffen omdat het simpelweg niet meer lonend is.
Hierdoor word het dan ook weer eens pijnlijk duidelijk dat het zomaar ineens afgelopen kan zijn met het leuke werk wat je aan het doen bent.
En aangezien je in 2 ploegen werkt staan er in een geval als dit toch al gauw een 300mensen ineens op non actief.
Het is natuurlijk moeilijk tegen te houden maar er zullen er op deze manier weer veel op zoek moeten naar ander werk.

Te Koop ook overname van bemanning is mogelijk.

Want ik verwacht dat ook enkele luchtvaart maatschappijen op de korte termijn het moeten opgeven.
We zijn weer terug bij af om zomaar te zeggen alleen de rijken kunnen nog op vakantie en de gewone man moet weer op de fiets naar zijn werk omdat hij zich geen auto meer kan veroorloven.
De wereld is niet gek, zou je zo denken er zijn toch meer manieren om voer-, vaar-, en vliegtuigen te laten bewegen.
Maar dit is politiek toch geen interessante materie want hoe moet je belasting heffen op zonne energie bijvoorbeeld.

Helaas moeten we afscheid nemen van de Queen die ook een aantal jaren dienst heeft gedaan op de Amsterdam - Newcastle route.
Laten we maar hopen dat er snel verbetering komt in deze extreem dure tijden.
voor de belangstellenden hier is het verhaal wat in de krant "the journal" is vermeld in de omgeving van Newcastle.
http://www.journallive.co.uk/north-east-news/todays-news/2008/05/28/rising-oil-costs-sink-ferry-route-61634-20984552/2/

de Old Sailor,

May 21, 2008

Wil jij mijn Tarzan wezen?


Wil jij mijn Tarzan wezen?

Dat is toch de vraag waar iedere rechtschapen man op hoopt en vooral als een mooie vrouw als Chantal Janzen dit aan je zou vragen.
Ik zou met plezier alle luxe achterlaten om een tijd met deze schoonheid in de jungle door te brengen.
Het is er in mijn ogen niet leuker op geworden sinds de vrouwen meer en meer zelfstandig zijn geworden.



Je bent als man een beetje overbodig geworden en dat is toch jammer aan een kant, vriendinnetjes zie je niet meer en het contact onder de jongeren is virtueel geworden.
Ik droom er tenminste nog van om hand in hand met een meisje te mogen flaneren.
Ik laat dan ook volledig mijn fantasie op volle toeren draaien, als ik nadenk over hoe het zou kunnen zijn om alle spannende dingen die het leven bied samen met Chantal in een verlaten jungle te mogen doen.
Het is toch ook wel strelend dat ze is uitgeroepen tot meest sexy vrouw.
Ik vraag me af of de jongeren de werkelijkheid nog wel kunnen onderscheiden van de fantasie.
Echt alles is anders geworden en laat ze ons dan maar ouderwets noemen maar wij deden nog echt ons best om meisje te leren kennen.
Als ik terugdenk aan de tijd dat ik mijn eerste echte vriendinnetje achter op de brommer thuisbracht.
De ontdekkingen die ik op seksueel gebied deed als ik met haar het park of het bos in ging.
Ik was nog volledig groen maar genoot van alles wat we deden.
Het was dan ook mijn allereerste echte liefde en ik leefde op een grote roze wolk.
De klap was dan ook moeilijk te verwerken toen het uit raakte.
Onze vlam van passie was gedoofd en ik had het niet eens gemerkt, een voorbeeld van liefde maakt blind.
Ik heb wel een maand lang even niets meer van vrouwen willen weten het gevolg van een gebroken hart.



En toen werd ik verleid door een andere mooie goeduitziende jongedame.
In een klap was ik genezen van mijn gebroken hart, en weer was mijn hoofd op hol.
Toch was zij gelijk degene die mij met beide benen op de grond zette en tegen me zei: “Ik vind het heerlijk hoe je met me omgaat, maar maak jezelf niet gek want na de zomer is het weer voorbij.”
Ook al volgde er een tweede zomer en heb ik toen wel met heel veel passie van haar genoten.
Ik heb me niet de illusies gemaakt dat ik met haar oud zou worden.
Al zou ik nu wel willen weten wat ze van haar leven heeft gemaakt.
Dit heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden, Ik heb daardoor waarschijnlijk een aantal meisjes harten weten te behoeden.
Ze konden zonder al teveel pijn en verdriet verder met hun leven.
Het is voornamelijk in momenten dat ik wat minder goed in mijn vel zit dat ik me dit soort dingen af loop te vragen.
En verlang ik terug naar mijn jonge jaren al gingen deze niet voorbij zonder enige slag of stoot, het on bevangene aan het leven trok me nogal.
En je hoefde voor niemand te zorgen, soms ben ik wel eens jaloers op de mensen om me heen die bewust nog single zijn en zowel avonturen als avontuurtjes aangaan.

Droom voorzichtig en laat je fantasie de vrije loop, maar doe het veilig.
Het is voor de nabestaanden toch altijd lastig om te vertellen dat hij of zij aan het kruis is gestorven.

De Old Sailor,

May 20, 2008

Vakantie moet je in je eigen tijd genieten


Vakantie is elke minuut genieten.

Het is onderweg weer goed te merken dat de vakantietijd weer is begonnen.
Het weer is aan het opknappen en de mens trekt er weer op uit
En daar is niets mis mee, toch veroorzaken mensen met een caravan meer ellende dan genoegen, vooral als je voor je werk de weg op moet.
Denk nou niet dat ik mensen die hun tijd in een caravan doorbrengen dit genoegen misgun.
Toch is het een ergernis dat voornamelijk onze gepensioneerde medemens zich tijdens de spitsuren op de weg begeeft.
Dit levert in mijn ogen een stukje extra vertraging op en hiermee snijden ze zichzelf op de lange duur in de vingers.
Door de vele files en andere opstoppingen draait onze economie een tandje langzamer.
Het zou in mijn opinie een algemene regel moeten worden om caravan bezitters te verbieden te rijden tussen zes uur ’s ochtends tot tien uur ’s ochtends en drie uur ’s middags tot zeven uur ’s avonds.



Ook vrachtwagens mogen op deze tijdstippen niet inhalen om de doorstroming te bevorderen.
Onze pensionadas hebben namelijk alle tijd van de wereld om er op uit te trekken.
En toch kom ik ze te vaak tegen op deze verkeerde momenten van de dag, waardoor de boel vaak genoeg ernstig stagneert onderweg.
In mijn opinie zou dit in Europees verband moeten worden vastgelegd zodat er bij de buitenlanders geen twijfel mogelijk is.

Ook het betalen voor het rijden in de spitsuren is een optie maar ja dan moeten we er geen koopje van maken en het vrachtverkeer hoeft niet meer te betalen om de prijzen enigszins in de hand te kunnen houden.

Over het spitsverkeer valt ook nog veel te zeggen, veel te veel mensen blijven denken dat ze met de auto de stad in moeten. Het is namelijk zo dat mensen het liefst voor de deur uit willen stappen. Alleen als je een auto met chauffeur hebt valt dit nog binnen de mogelijkheden. Want het is ook uitermate slecht geregeld in ons kikkerlandje. Maak de centras van de stad onbereikbaar om verstopping te voorkomen en maak het openbaar vervoer gewoon betaalbaar voor iedereen. Dat je niet meer struikelt (straatvervuiling)over de grote pooierbakken in de P.C.Hooftstraat in Amsterdam bijvoorbeeld ook omhoog gevallen figuren kunnen gewoon een taxi nemen en hoeven niet met de "gewone burger" in de bus of in de tram. Als je je auto onverhoeds per ongeluk hebt meegenomen wordt hij binnen 2 tot 3 minuten afgesleept naar de buitenkant van de stad en moet je alsnog een taxi nemen.


al zou ik deze meneer niet direct afslepen zonder enige waarschuwing.

Ik heb zelf een tijdje in het prachtige Australië gewoond en daar vielen mij toen al bepaalde dingen op, dingen die bij ons ook gemakkelijk toegepast kunnen worden.
In Australië heeft men het openbaar vervoer zo ingesteld dat je vanaf de buitenringen van de steden elke 5 a 10 minuten op de trein of bus kunt stappen, een tweede slimme zet is gedaan dat men grote parkeergarages naast het station heeft gezet en je parkeerkaartje is je toegangsbewijs voor de trein, geen extra kosten dus.
Parkeren kost gemiddeld gezien twee euro per uur en binnen de kortste keren ben je in het centrum, zonder enige parkeerstress.
In de stad zelf is het parkeren onmogelijk duur gemaakt en zie je dan ook niet echt veel particuliere auto’s rondrijden. Bewoners hebben recht op een parkeervergunning andere mensen kunnen gewoon net als iedereen per dag betalen.
Parkeren in de stad kost gemiddeld ongeveer 45 euro en de bussen hebben altijd voorrang door de busbanen die dwars door de hele stad lopen.
Het centrum zelf is alleen toegankelijk voor bussen en taxi’s.
Het rijden op een busbaan kost je als automobilist direct 130 euro en hier wordt streng toezicht opgehouden.

Ook in Europa wordt het tijd dat onze grote steden dit soort vormen worden toegepast.
Het bussysteem is eenvoudig te begrijpen als je weet waar Noord.Zuid, Oost en West liggen. Het Noorden: buslijnen beginnend met een 1 rijden naar de noordelijke stranden, beginnend met een 2 naar de noordelijke stadswijken, Het Zuiden beginnend met een 4 sommigen gaan naar het zuidwesten, Het Westen beginnend met een 5 en het Oosten beginnend met een 3.



Verbeter onze toekomst en neem drastisch maatregelen.
Vakantieverkeer kan aan banden gelegd worden zonder dat iemand er schade van heeft.
Voor een ieder die nog gaat, alvast een fijne vakantie toegewenst en geniet met mate.

De Old Sailor,

May 18, 2008

Vergeet nooit groeten als je weggaat,



Vergeet nooit groeten als je weggaat,

Probeer op alle momenten van de dag het leven dat je lief is te overdenken, ook al valt het niet altijd mee.
Soms heb je het idee dat de rest van de wereld tegen je is en wil je er soms zelf een einde aan bedenken.

Al schreeuw je nog zo hard je zult moeten accepteren in dit leven er maar weinigen zijn die echt van je houden.
Probeer hun dan ook zoveel mogelijk je zonnige kant te laten zien. Al word je van binnen uit verscheurd door pijn en verdriet omdat je niet meer jezelf kunt zijn.
Niemand zit op jouw verhaal te wachten en ook niemand is daadwerkelijk geïnteresseerd in jouw aanklacht tegen het soms zo afschuwelijk lijkende leven.
Het leven dat jou ziel vol littekens heeft gekrast zonder ook maar een greintje van spijt te hebben.

Als het dan even tegenzit in het leven of in je relatie, wil je soms kwaad de deur uitrennen en zonder gedag te zeggen verdwijnen in de stilte of het geweld van je omgeving.
Toch besef ik achteraf dat dit een egoïstische daad is en bedenk dan dat het lot ook vandaag mijn pad kan kruisen en mij in een klap kan wegrukken uit mijn liefhebbende omgeving.
Dat er veel verdriet zal zijn als jij uit hun leven verdwijnt is een bepaalde logica.
Soms lig ik ’s nachts wakker en overdenk in tranen hoe het zou zijn voor hen als ik er niet meer zou zijn.
Om het simpele feit dat het lot heeft beslist dat het nu mijn tijd is.

Ik heb dan ook in volle overgave geluisterd naar het nummer If tomorrow never comes dat vertolkt wordt door Ronan Keating.
Waarom maken wij mensen het elkaar toch af en toe zo moeilijk in het leven.
Morgen is het misschien wel afgelopen met je omdat je simpelweg niet uitkeek en werd overreden door een bus of een vrachtwagen, of je raakte per ongeluk verzeild in een schietpartij.
Wie zal het zeggen, wat je overkomt is een gedeelte van je leven.
Ga dus nooit van huis zonder te groeten.
Ook al heb je nog zo’n slecht humeur en haat je alles en iedereen op deze wereld. Het kan elke dag je laatste keer zijn.

Ik blijf daarom bij mijn motto: leef het leven zolang het daar is, Bid voor minder ruzie, geef je laatste geld uit aan een stevige borrel en neuk of je leven er van afhangt.

De Old Sailor,

Hier is de songtekst van het nummer.

Sometimes late at night
I lie awake and watch her sleeping
She's lost in peaceful dreams
So I turn out the lights and lay there in the dark
And the thought crosses my mind
If I never wake in the morning
Would she ever doubt the way I feel
About her in my heart

Chorus
If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
That I try in every way
To show her every day
That she's my only one
If my time on earth were through
And she must face the world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes

'Cause I've lost loved ones in my life
Who never knew how much I loved them
Now I live with the regret
That my true feelings for them never were revealed
So I made a promise to myself
To say each day how much she means to me
And avoid that circumstance
Where there's no second chance
To tell her how I feel

Chorus

So tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

When This Life Ends A New Life Begins

  Dear Bloggers, Just before springtime comes and every now and then there’s a little ray of sunshine that brightens up the dark days of t...