February 1, 2008

Stranden is nog mogelijk in deze eeuw


Buiten is het koud en staat er een flinke zuidwester met een kracht 9 een goed moment om een boek te gaan lezen dacht ik. (heerlijk 6 weken vakantie)
Ik was net het boek "vliegende storm" aan het lezen wat geschreven is door Klaas Toxopeus. Het boek is een afspiegeling van Klaas zijn leven op zee en bij de reddingsmaatshappij waardoor hij veel schrijft over de strandingen van schepen boven de wadden eilanden waar vroeger nogal eens een schip op een rif liep omdat deze door de getijdenstroming nogal eens verplaatsten en toen ving ik het volgende bericht op dat er een veerboot op de Ierse zee was gestrand. Ik op zoek naar dit opmerkelijke bericht want het is toch een beetje raar in deze tijd van satelietnavigatie. Maar ja als de stroom uitvalt dan moet alles net als vroeger met de hand en dat maakt het een stuk lastiger.
Het artikel is geleend van de BBC op de foto hiernaast de "European Leader" ligt in dock voor inspectie op eventuele schade.


The BBC's David Eades"The mis-hap was perceived as little more than an inconvenience to all those on board"
Sunday, 17 September, 2000, 13:01 GMT 14:01 UK
Grounded ferry arrives safely
European Leader in dock after she was refloated
A P&O ferry grounded for several hours off the Merseyside coast with 100 people on board has finished its journey to Liverpool after being successfully refloated.
Coastguards say the 12,000-tonne European Leader was refloated at 1025BST after being stranded on a sandbank less than a mile offshore.
There were 35 crew and 65 passengers on board.
Officials decided not to take people off the vessel when it became trapped and instead waited for the tide to rise.
The ferry's hull stuck in sand
The New Brighton inshore lifeboat inspected the vessel for damage while the tug Trafalgar and a sand dredger were on standby.
But Mike Roberts, watch manager at Liverpool Coastguard Station, said: "There is no indication of damage and no report of any pollution in the water, although the agency's counter pollution branch have been informed as well as the Marine Accident Investigation Branch."
The ferry was entering the River Mersey en route from Dublin at 0630 BST on Sunday when it lost power and drifted from its navigation channel.
Coastguard officer Brian George told BBC News 24 the local seabed was mostly soft sand and mud and the incident was "one of the things that can happen". ;



De gestrande "European Leader"
Tijdens de vloed is het schip weer vlot getrokken het reddingsboot personeel heeft het schip rondom geinspecteerd op eventuele schade. Alle opvarenden zijn zonder problemen van boord gekomen. Toch is het iets wat je als zeeman nooit mee wil maken.

No comments:

Post a Comment

Reageren mag......graag zelfs, maar houd het wel netjes.
Reactions are fine.....you are very welcome, but do not abuse the language

Talking and Writing

Dear Bloggers,   Why is it that some folks (such as myself and my daughter) talk so much? This visit, I am learning how I process throug...