November 7, 2007

hoera mijn blog is geboren

Hoera ,dit is dan de grote dag, mijn eigen weblog is dan eindelijk geboren.




Er zijn maar weinig mensen die weten waar het over gaat in het leven. Teminste dat is mijn gedachte.
Volgens mij worden we allemaal op deze wereldbol gegooid om er een mega puinhoop van te maken.
Het begint allemaal al 's ochtends als we massaal naar het werk gaan en allemaal tegelijk te laat van huis vertrekken. Gevolg eindeloze files en maar klagen dat het zoveel geld kost. Maar ook weinig bedrijven nemen maatregelen om bijvoorbeeld later te beginnen en 's avonds bijvoorbeeld open te zijn. Als Ik alleen al kijk naar de mensen om me heen en hoe hun leven volledig is uitgestippeld van maandag tot en met zondag
Ze zijn gewoon vastgeroest in het dagelijks ritme, kijken naar voetbal op tv, wassen de auto in het weekend en ze moeten het beter hebben dan hun buren.
Wat dat aangaat denk Ik weleens de wereld is totaal gek geworden. We moeten allemaal ons brood verdienen maar als je met z'n tweetjes de hele week moet werken dan is er toch iets mis met ons. We werken allen nog maar voor het huis en de komende vakantie, en ik zie de mensen om me heen alleen maar armer worden.
Vroeger kocht je makkelijker een nieuwere 2de hands auto maar zelfs daarvoor moet je tegenwoordig al geld lenen. Ook autohandelaren weten sinds de euro er is gekomen dat er meer als het dubbele voor een auto gevraagd kan worden. En ook deze categorie doet dan ook vrolijk mee aan het uitmelk principe waar we allemaal met open ogen intuinen. Leuk voorbeeld is toch wel de "gratis" mobiele telefoon iedereeen heeft tegenwoordig wel zo'n ding en gewoon met iemand ergens wat afspreken is er niet meer bij, om het minste of geringste wordt er gebeld. Ondertussen worden de bedrijven die je het produkt in de maag hebben gesplitst alleen maar groter en onpersoonlijker. Zo kom ik laatst bij de bank om wat geldzaken te regelen, maar aangezien dit allemaal door automaten word geregeld en in computers opgeslagen. Is de dame achter de balie een overbodige luxe geworden en zit er een of andere botte doos achter de balie die communicatie wetenschappen heeft gestudeerd. En communiceren kan ze alleen nog volgens voorgekauwde protocollen. Nog geen tien jaar terug zat er een dame achter de balie die gewoon een hogere opleiding had genoten en nog in de praktijk werd geleerd hoe je met de cliënten om moest gaan. Als ze niet direct een antwoord had werd dit aan de directeur gevraagd en als deze niet aanwezig was werd je op een later tijdstip terug gebeld.
Niet elke vooruitgang is dus beter. Maar ja we moeten er maar aan proberen te wennen.

1 comment:

  1. Goedenavond Old Sailor,
    Wat leuk u eerste logje en in het Nederlands,
    leest voor mij wel makkelijker ,
    ben altijd bang dat ik een woord verkeerd begrijp en er dan een ander verhaal van maak,
    het ziet er voor een eerste logje heel netjes uit,
    mijn eerste logjes waren een puinhoop,
    dankzij Drs is het wat netter geworden,
    ik heb ze wel bewaard ze staan er nog steeds,
    Ja dat geld, nu drie jaar later is het nog erger geworden,
    ik had vrijdag zonder naar de prijs te kijken twee doosjes aardbeien mee genomen,
    zegt een vriendje van m'n zoon,
    die koopt m'n moeder niet want zijn veelste duur,
    ik pak de bon schrok er ook van €3.99 per doosje
    en er zat maar 400gram in,in de gulden tijd was het op z'n duurst fl 2.50 en dan zat er 500gram in, niet normaal dus,
    en zo is het met veel dingen,
    ben bang dat het nog erger gaat worden,
    maar niet aan denken toch,

    zal straks en van de week de andere logjes ook lezen,
    heel erg leuk,
    Gefeliciteerd met u eerste logje,
    nu ga ik naar de laatste,
    que.

    ReplyDelete

Reageren mag......graag zelfs, maar houd het wel netjes.
Reactions are fine.....you are very welcome, but do not abuse the language

When This Life Ends A New Life Begins

  Dear Bloggers, Just before springtime comes and every now and then there’s a little ray of sunshine that brightens up the dark days of t...